.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد؛
دانشگاه آزاد ساری جزو دانشگاه‌های برتر کشور است
شمال نیوز: دانشگاه نباید به شهریه متکی باشد/ دولت رقیب بخش خصوصی است/ مقصر این ورشکستگی ها دولت ها هستند / فرهادی بهترین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم است/ شهریه دانشگاه آزاد اسلامی تا مهر 94 افزایش نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران ظهر امروز در جلسه هیئت امنای این دانشگاه که با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای هیات امنا برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مدت 30 سال فعالیت مسیر درخشان علمی و آموزشی را طی کرده است ، گفت: هم اکنون برخی واحدهای دانشگاهی کشور زیانده و رو به ورشکستگی هستند .

کیومرث نیازآذری اظهار داشت: حميد ميرزاده زمانی دانشگاه آزاد را تحويل گرفت كه ۲۳۵ واحد دانشگاه آزاد ورشكسته بودند و وی با يك كار انقلابي ۵۰ واحد را از ورشكستگي نجات داد.

وی با بیان اینکه حق دادنی نیست ، گرفتنی است، اظهار داشت: حق پایمال شده دانشگاه آزاد اسلامی باید احیا شود.

نیازآذری هدف اول دانشگاه را خدمت موثر عنوان کرد وافزود: دانشگاه واحد ساری می تواند زیر نظر سازمان مرکزی یک دانشگاه تخصصی باشد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مازندران با اشاره به وجود 13 واحد دانشگاهی در استان گفت: یک هزار و 672 هیئت علمی ثبت شده فعالیت دارند.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه در استان را را در سال 93 بدون احتساب بهمن ماه را 68 هزار و 772 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد کارکنان این دانشگاه یک هزار و 797 نفر بوده که نسبت به تعداد دانشجویان 500 نفر مازاد هستند.

نیازآذری تعداد کل رشته های دانشگاه آزاد مازندران در سال 93 را یک هزار و 61 رشته اعلام کرد و افزود: در سال ۹۳ تعداد ۲۰۰ رشته كارشناسي و دكتري به دانشگاه آزاد مازندران تزريق شد .

وی با بیان اینکه در سال 92، مبلغ 77 هزار میلیارد شهریه از دانشجویان دریافت شد، گفت: این در حالی است که مبلغ 82 میلیارد تومان صرف هزینه دانشگاه شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی ساری به تاکید ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کشور مبنی بر کسب درآمد 12درصدی از منابع غیر شهریه ای اشاره کرد و گفت: دانشگاه نباید به شهریه متکی باشد.

دولت رقیب بخش خصوصی است

نماینده وزیر علوم و تحقیقات با حضور در این جلسه در خصوص ورشکستگی برخی واحدهای دانشگاهی گفت: مقصر این ورشکستگی ها مسئولین دانشگاه نیستند بلکه مسئولین دولت ها هستند که از سیاست های راهبردی تبعیت نمی کنند.

میریان با بیان اینکه با تعویض دولت ها سیاست ها عوض می شود، گفت: متاسفانه یک سیاست یکپارچه نداریم.
وی با اشاره به ازبین رفتن تجارت کنکور گفت: دولت با ایجاد و گسترش بی رویه دانشگاه های پیام نور و جامع علمی کاربردی و پردیس های بین المللی تیشه به ریشه دانشگاه آزاد می زند.

این مسئول با اشاره به شهریه های بالای دانشگاه های پردیس بین الملل اظهار کرد: دانشگاهی که با پول نفت اداره می شود و قرار بود آموزش آن بصورت رایگان باشد، بر خلاف قانون اساسی است.

وی خاطرنشان ساخت: دانشگاه آزاد اسلامی هیچگاه ورشکست نمی شود بلکه ورشکست کسانی می شوند که از سیاست های راهبردی کشور حمایت و تبعیت نمی کنند.



دانشگاه آزاد واحد ساری جزو دانشگاه‌های برتر کشور است

رئیس دانشگاه آزاد کشور طی سخنانی اظهار داشت: مازندران سرزمین ابن شهرآشوب و فرهیختگان بنام ایران، نگین علمی ارزشمندی بنام دانشگاه آزاد اسلامی دارد که تلالو این نگین در ساری است.

حمید افزود: دانشگاه آزاد واحد ساری یک نمونه موفق با استاندارهای علمی و شاخص‌های برجسته آموزش عالی و جزو دانشگاه‌های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه 330 رشته کد محل کارشناسی ارشد و 73 کد محل برای دکترای تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر استان به تصویب رسید گفت: این در حالی است که در سال 92 فقط یک رشته دکترای تخصصی و 205 رشته کارشناسی در این دانشگاه فعال بود.

رئیس دانشگاه آزاد کشور از راه اندازی یک پارک علم و فناوری و امحای پسماندها از طریق پلاسما در استان مازندران خبر داد و بیان کرد: امحای پسماندها از طریق پلاسما یک طرح کاملا نو و دانش‌بنیان از سوی دانشگاه آزاد است که در این راستا شهرداری آمل آمادگی خود را برای اجرای صنعتی آن اعلام کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اهل کنکاش در گذشته نیستم و به توسعه آینده می‌اندیشم، اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی را با 235 واحد زیان‌ده، یک‌هزار و 300 میلیارد تومان کسری بودجه و 3 هزار و 750 میلیارد تومان بدهی سررسید شده و نشده، تحویل گرفتم که اکنون واحدهای زیان‌ده به 171 واحد و بدهی‌ها نیز در حال پرداخت است.

میرزاده با بیان اینکه 50 درصد صندلی های مقاطع کاردانی و کارشناسی خالی است گفت: کاهش جمعیت دانشجویی و همچنین آمار بالای رقبای دانشگاهی مهمترین دلایل این امر هستند که برای جبران این کمبود، ترجیح دادیم از امکانات برای توسعه تحصلات تکمیلی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه‌های گزاف تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های خارج از کشور و راهی شدن برخی از دانشجویان به دانشگاه‌هایی با سطح علمی پایین، خاطرنشان کرد: این موضوع، یک خسارت بزرگ به کشور است زیرا در واقع ما با پول خانواده‌های ایرانی، دانشگاه‌های خارج از کشور را آباد می‌کنیم در حالی که می‌توانیم با این پول، دانشگاه‌های خود را آباد کنیم.

این مسئول توسعه تحصیلات تکمیلی و اقتصاد دانش بنیان را دو سیاست راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی را عنوان کرد و افزود : در برنامه ریزی چهارساله ، حداکثر ظرفیت برای کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد خواهد شد.


میرزاده خبر داد: بر اساس این برنامه ریزی 20 هزار دانشجوی دکترای تخصصی تا سال 96 به عنوان استاد به استخدام دانشگاه آزاد اسلامی در خواهند آمد.


فرهادی بهترین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم است

رئیس دانشگاه آزاد کشور در خصوص گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای احراز پست وزارت علوم ، تحقیقات و فن آوری گفت: فرهادی بهترین گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم است.

وی با بیان گفت فرهادی مرد علم و عمل است اذعان داشت: سال ها فعالیت فرهادی در دو وزارتخانه مهم علوم و بهداشت به عنوان بخش هایی از کارکرد موثر و مثمر ثمرش است .

میرزاده تصریح کرد: این یک فرصت تاریخی برای دانشگاه های ایران است که از یک مدیر فرهیخته ایرانی برخوردار می شوند.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در روز رای گیری با اعمال نظر مثبت 199 نماینده مجلس شورای اسلامی ، فرهادی بر کرسی این وزارت علوم قرار بگیرد.


تا مهر سال 94 شهریه دانشگاه آزاد اسلامی افزایش نخواهد داشت

رئیس دانشگاه آزاد کشور ضمن بیان اینکه با تورم 40 درصدی کشور، شهریه دانشگاه تنها 3 درصد افزایش داشته است اظهار کرد: تا مهر سال 94 شهریه دانشگاه آزاد اسلامی افزایش نخواهد داشت.

همچنین با تاکید بر اینکه شهریه ها در بهمن ماه 93 نیز افزایشی نخواهد داشت یادآور شد: تلاش بر این است تا نرخ افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی زیر نرخ تورم کشور باشد.

به گزارش شمال نیوز؛ مرکز رشد واحدهای فناور تخصصی «فناوری اطلاعات در صنعت دانشگاه آزاد اسلامی ساری» با حضور اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح و به بهره برداری رسید.

هسته‌های فناوری ربات پرنده عمود پرواز، ساخت قفل هوشمند، بهینه‌ساز مصرف انرژی و فناوران هوشمند ونداد، هسته‌های فناوری تولید بازی‌های تحت وب، امنیت‌ساز صفحه کلید و لامپ کم مصرف و دستگاه موقعیت‌یاب خودرو در این مرکز نمونه‌سازی شده است.

یادآور می شود اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از آزمایشگاه تحقیقاتی نانوفناوری و مجتمع آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ساری نیز بازدید کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از بخش های مختلف دانشگاه آزاد واحد ساری ابراز داشت: استادان و ظرفیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی بسیار خوبی در این دانشگاه وجود دارد که هیچ فرقی با تهران ندارد بلکه به مراتب بهتر است.

به گزارش شمال نیوز؛ در پایان این جلسه بمنظور اجرای طرح امحای پلاسمایی زباله های شهری تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی کشور و استانداری مازندران امضا شد .

بنابر این تفاهم نامه که به امضای میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و ربیع فلاح استاندار مازندران رسید، پنج هزار کیلو وات انرژی به این روش امحای زباله تولید می شود .

بر اساس این گزارش، هزینه اجرای این طرح را 520 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

به گزارش شمال نیوز؛ در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری عضو هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، یاسر هاشمی رفسنجانی، آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران، ربیع فلاح استاندار مازندران، نبیان معاون استاندارمازندران نیز حضور داشتند. /6040


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.062 seconds.